art sredica

Drage drage, plesna predstava
Koncept in koreografija: Maja Delak

30. januar 2008 ob 20.15
Mala dvorana Kulturnega doma Nova Gorica

Enajsta predstava Maje Delak in prva v produkciji novo ustanovljenega Zavoda EMANAT, je plesna predstava, ki jo pogojuje kvaziinstitucionalni status sodobnega plesa v Sloveniji in temelji na užitku do fizičnega ter gibajočega. Koreografinja je k sodelovanju povabila pet plesalk in igralk, s katerimi skupaj v procesu preiskujejo soobstoj več vrst osebnega angažmaja in več vrst želenja sodobnega plesnega telesa. Kako udejanjiti učinke želje in lastno odprtost? Kako dopustiti sobivanje želje drugega?

Koreografinja in plesalka Maja Delak je v opusu enajstih plesnih predstav prepotovala številne svetove, ki se, kljub različnim tematikam in načinom dela, kot presečne množice družijo v sidrišče avtoričine plesne poetike, v kateri vedno bolj jasno določa metodologije sodobnega plesa.
Leta 2006 je ustanovila Zavod EMANAT, v okviru katerega si prizadeva za afirmacijo sodobnega plesa – tako s produkcijami pred­stav kot tudi s knjižnim programom (zbirka Prehodi) ter izobraževanjem (AGON). Katja Praznik

koncept in koreografija - Maja Delak; - ustvarjalke in izvajalke - Maja Delak, Katja Kosi, Barbara Krajnc, Jelena Rusjan, Vlasta Veselko, Urška Vohar, Nataša Živković; dramaturgija - Katja Praznik; scenografija - Marko Peljhan; originalna glasba - Gipo Gurrado, Attila Faravelli; oblikovanje svetlobe - Urška Vohar; kostumografija Nadja Bedjanič; izdelava kostumov - Dominika Zver; fotografija - ; Zoe Vincenti; oblikovanje - Špela Drašler; prevodi - Katja Kosi in Melita Silič; lektoriranje - Simona Ana Radež; tehnična priprava - Janko Oven, Danilo Pečar, Bojan Mastilović; tehnična izvedba predstave - Janko Oven; izvršna producentka Sabina Potočki (Mesto žensk); pomoč pri produkciji - Nina Janež - (Emanat).

… Predstava Drage drage je prepričljiv preplet občega in posamičnega, družbenega in intimnega. Sedem plesalk in igralk, - poleg avtorice še Barbara Krajnc, Jelena Rusjan, Vlasta Veselko, Urška Vohar, Nataša Živković in prevajalka v angleščino Katja Kosi – je razpetih med nasprotujoča, a hkrati konstitutivno povezana nasprotja: med to, kako vidijo same sebe in jih, po njihovem vidijo drugi, med ustvarjalnim entuziazmom in strahom pred porazom, med sprejemanjem svojega spola in razmislekom, da bi jim bilo najbrž kot moškim v tem poklicu lažje, med užitkom na odru in finančno depriviligiranostjo v zaodrju vsakdanjosti itd… Nastopajoče utelešajo različne vloge, od mračne Vampirele, krhkega angela, drznega toreadorja do latino mačo šlagerista Adriana Celentana, ki ga izvrstno in duhovito interpretira Maja Delak…. Morda je vrhunec predstave trenutek, ko vseh sedem nastopajočih pograbi puške in jih nameri v občinstvo, a že v naslednjem trenutku se njihova ultimativna gesta ob glasbi iz filma Barbarella zmehča v všečno plesno zabavo, s svojega etičnega, ultimativnega položaja na ostrini eksistencialnega roba pa zdrsijo v strugo zabavljaške, plesne dekoracije. … ... Drage drage je predstava o boju za umetnost kot individualno etično pozicijo (z vsem kar spada zraven, dobrim, prijetnim, slabim, mukotrpnim idr.), je ena najbolj angažiranih slovenskih predstav v zadnjih letih. (Robne zgodbe o središču, Mojca Kumerdej, Delo, 10.10.07)

Maja Delak - življenjepis

Maja Delak je koreografinja in plesalka, ki je študirala sodobni ples na CNDC L'Esquisse V Angersu v Franciji in na številnih plesnih seminarjih, ki so jih vodili mednarodno uveljavljeni pedagogi (med drugim Mark Tompkins, Howard Sonnenklar, Julyan Hamilton, David Zambrano, Elizabeth Corbett, Sankai Juku, Michael Laube, Jordi Cortes Molina, Howard Sonnenklar idr.). Bila je soustanoviteljica zavoda EN-KNAP, aktivna članica in stalna članica v mednarnodni plesni skupini En-Knap med letoma 1993 in 2002 ter idejni vodja realizacije gimnazijskega programa za sodobni ples. V opusu devetih plesnih predstav je prepotovala številne svetove, ki se, kljub različnim tematikam in načinom dela, kot presečne množice družijo v sidrišče avtoričine plesne poetike, v kateri vedno bolj jasno določa metodologije sodobnega plesa. Leta 2006 je ustanovila Zavod EMANAT, v okviru katerega si prizadeva za afirmacijo sodobnega plesa – tako s produkcijami predstav kot tudi s knjižnim programom (zbirka Prehodi) ter izobraževanjem (AGON).

Vstopnina: 7 €