art sredica

Ansambel Vedun

»ZVOČNA PREJA ZEMLJINIH SVETIH PESMI IN ZVOKOV OB GLASBILIH LJUDSTEV SVETA«

Koncert ob 10-letnici ansambla

27. januar 2010 ob 20.15
Mala dvorana Kulturnega doma Nova Gorica

Leta 1999 se je rodil ansambel za meditativno in transcendentalno izkušnjo zvoka - Vedun. Izvajalci uporabljajo različna šamanska ali obredna zdraviteljska glasbila ljudstev sveta – kot pomoč za duhovno zdravljenje in širitev zavesti. Ansambel Vedun je nastal iz ansambla Trutamora Slovenica, izvajalci so isti, jedro obeh tvorijo poleg ustanoviteljice in duše obeh ansamblov dr. Mire Omerzel - Mirit še Mojka Žagar Gašperšič in Tine Omerzel Terlep. Glasbeniki vse subtilneje izražajo različne zvočne tradicije – ne samo slovenske, temveč tudi svetovne – ter sledijo izvajalski in duhovni rasti skozi nadčasovna sporočila skorajda ali povsem pozabljenih kultur, ki tudi sodobnikom prinašajo pomembna, pogosto skrivna sporočila lastne esence biti in obstoja.

Ansambel Vedun kanalizira vódeni zvok Izvorne Kozmične Inteligence in energetsko-frekvenčne vibracijske (zvočne) darove Mojstrov Učiteljev Univerzuma: z različnimi glasovnimi tehnikami in »šamanskimi« glasbili ljudstev sveta, ki so jih različne etnične skupine skozi tisočletja uporabljale za širjenje zavesti in duhovno samozdravljenje duše in vseh teles. So mediji za zvok, ki iz različnih ravni zavesti »vódeno prihaja« za prisotne v času in prostoru. »Vódeno« uporabljajo: piščali različnih tradicij, tibetanske zvončke, činele, zvonce, afriške sanse, bobne, rogove/tibetanske, evropske, nepalske…, tolkala in ropotulje različnih ljudstev sveta, oceanske školjke, bordunske citre, avstralske didžiriduje, slovaške fujare, himalajsko-tibetanske pojoče sklede, evropske drumlice/brnivke, ksilofone in metalofone…

Ustvarjalni zagon članov ansamblov se izrisuje v sedemletnih ciklusih. Prvemu sedemletnemu obdobju raziskovanja slovenskih ljudskih glasbil in zvočil (od leta 1971; srednješolska leta) je sledilo obdobje odrskega predstavljanja ljudskih glasbil in pesmi, nato sedemletno obdobje raziskovanja in razvijanja glasovnih zmožnosti. V četrti sedemletki se je ansambel globoko vsidral v raziskovanje najglobljih skrivnosti zvoka in izročila ter oblikotvornosti frekvenčnega Univerzuma, ki je kot tenkočuten kompas v preteklosti prednikom narekovala prodiranje v transcendentalno "resničnost" sluha (ter drugih čutil) in zavesti in je pogojevalo obliko in vsebino ljudskih glasbil in pesmi ter njihovo tematiko. Zato pomeni igrati, peti, poslušati, raziskovati ljudsko izročilo, spuščanje v bit zvoka, v središče nas samih, v srž narave, v psihofizične zmožnosti glasu, duha in telesa, iskanje arhetipskih struktur človekovih nadčasovnih sporočil. Ob poglabljanju raziskovanj občečloveških modrosti, ki jih je sodobni človek atomskega veka v veliki meri uspel pozabiti, a so zanj enako temeljnega pomena kot za človeka minulih obdobij, so člani ansambla vstopili v peto obdobje delovanja, ki narekuje raziskovanje transcendentalne biti zvoka in izročila, pa tudi iskanje skupnih izvorov stilne in ljudske glasbene umetnosti preteklih stoletij in odkrivanje njune enovitosti, nadčasovnosti oziroma brezčasnosti človekovih zvočnih struktur in odkritij.

Dr. Mira Omerzel – Mirit (1956) je univ. dipl. etnologinja in doktorica etnomuzikoloških znanosti, ki se je poleg etnomuzikološkega terenskega raziskovanja, odkrivanja zgodovinskega razvoja slovenskih ljudskih glasbil ter raziskovanja človekovih zvočnih in glasovnih sposobnosti lotila tudi arhivskih rekonstrukcij glasbenega izročila. Njena najnovejša snovanja so namenjena raziskovanju vpliva zvoka in glasbenega izročila na človeka in njegovo zavest, na oblikotvornost zvoka torej. Od leta 2000 vodi svojo šolo/katedro za razvoj zavesti, duhovno samozdravljenje in samouresničenje z zvokom in oživljanjem modrosti ljudstev sveta – Veduna. Je kozmična telepatka, od leta 2000 tudi pranojedka. Razvija transcendentalne tehnike slišnega in neslišnega zvoka/vibracij (predvsem Veduna Karuna kozmično resonanco - reiki za duhovni razvoj) z »vódenim gibom« in »vódenim zvokom« (onkraj običajnega uma) in je pionirka na tem področju. Je medij za duhovno zdravljenje oziroma za razvijanje zavesti v stiku z Izvorno življenjsko Inteligenco/energijo in Mojstri Učitelji Univerzuma, ki skoznjo podeljujejo zdravilne frekvence/energije (Milost iz Kozmosa), t.i. Kozmične iniciacije za podporo v času sprememb, védenje in spoznajo o zvoku, tehnike za samorazvoj in samozdravljenje z zvokom. (delavnice Transcendenca zavesti in zvoka) in vsebine delavnic na različne življenjske teme, ki nas žulijo v našem vsakdanu.

Mojka Žagar Gašperšič (1960) je po izobrazbi učiteljica matematike in glasbenica. Duu Mire Omerzel (Terlep) in Terlep Matije se je pri oživljanju arhivskih zapisov ljudskih pesmi in napevov pridružila v desetem letu koncertnega delovanja. Kot pevska pedagoginja posveča pozornost prebujanju, razvijanju in ohranjanju svojevrstnih naravnih glasovnih kvalitet posameznika. V ansamblu pa sodeluje z oživljanjem ljudskih pesmi in različnih načinov ljudskega prepevanja, s katerim ansambel predstavlja stare in tudi že pozabljene tehnike petja, sodeluje pa tudi z igranjem na različna slovenska ljudska glasbila in zvočila iz svetovne glasbene dediščine. Ter skupaj s sodelavcema odkriva nove vokalne tehnike. Poučuje tehnike naravnega glasu in samozdravljenja z glasom. Je prva tovrstna pedagoginja šolanja naravnega glasu pri nas.

Tine (Omerzel) Terlep, (1981) sin Mire in Matije, je inženir strojništva, sicer pa tudi pevec, trobilec in tolkalist, ki je svojo duhovno pot pričel pri desetih letih starosti. Koncertni dejavnosti ansambla se je pridružil že v predšolski dobi kot pevec otroških ljudskih pesmi in »godec« otroških glasbil in zvočil. Leta 1996 (po mutaciji) se je ponovno pridružil ansamblu: tokrat kot trobentač, pa tudi kot pevec. Tako ansambel z združevanjem staroveških in srednjeveških glasbil z novodobnimi glasbili (trobili) poskuša prikazati tudi ljudsko glasbo s prehoda 19. v 20. stoletje, ko za kratek čas skupaj zaživi staro in novo. Ansambel Vedun pa bogati z različnimi načini prepevanja (kot npr. grlenim večglasnim alikvotnim petjem) in z igranjem ritmičnih ljudskih glasbil sveta.

Vstopnina: 9 €