12. mednarodno srečanje saksofonistov Orkester Slovenske policije Milivoj Šurbek, dirigent Matjaž Drevenšek, saksofon Zmagovalca avdicije 12. mednarodnega srečanja saksofonistov 4. 7. 2008, ob 21.00 Orkester Slovenske policije praznuje letos šestdeseto obletnico delovanja. Nastal je na pobudo prizadevanj takratne slovenske vlade. Ideji, da bi Slovenija imela svoj reprezentativni pihalni orkester, se je odzvala množica naklonjenih posameznikov. Godba je v teku let rasla tako številčno kot kakovostno in prerasla v pihalni orkester, ki danes šteje 60 članov. Z delom glasbenikov in delavcev na policiji in njegovih privržencev si je orkester pridobil sloves vrhunskega pihalnega sestava tako doma kot v tujini. Ob osamosvojitvi države ga je slovenska vlada leta 1994 imenovala za uradni protokolarni orkester Republike Slovenije. Orkester že dve leti snema za nizozemsko glasbeno založbo De Haske. Orkestru so dirigirali številni tuji dirigenti. Uspešno je gostoval v Makedoniji, Švici, Nemčiji, Italiji, Avstriji, Madžarski in Angliji. Milivoj Šurbek je vsestranski glasbenik: deluje kot dirigent na opernih odrih, kot pianist in pedagog. Študiral je klavir in dirigiranje na ljubljanski Akademiji za glasbo. Izpopolnjeval se je v The Guidhail School of Music v Londonu, kjer je v letih 1968 in 1970 končal tudi mojstrska razreda. Prejel je dve študentski Prešernovi nagradi in sicer za klavir in dirigiranje. Za vsestransko umetniško delovanje in za uveljavljanje slovenske glasbe v svetu je leta 1998 prejel tudi Betetovo nagrado. Vrsto let je deloval v Ljubljanski operi, kjer je njenemu ansamblu in različnim tujim in domačim solistom dirigiral v več kot 25 delih. Od leta 1985 do 1991 je deloval kot redni profesor na državni univerzi v Osaki, kjer je poučeval mojstrska razreda dirigiranja in klavirja, vodil simfonični orkester in mešani pevski zbor ter operno šolo. Dirigiral je številnim svetovnim orkestrom. Od leta 1991 do 2000 je bil umetniški vodja in glavni dirigent policijskega orkestra, ki je pod njegovim vodstvom dosegel zavidljivo profesionalno raven. Matjaž Drevenšek je redni profesor za saksofon na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Je član Zagrebškega kvarteta saksofonov, septeta Saxofakind in nastopa v različnih duih s pianistom Z. Petrom, s tolkalistko A. L. Barber, s čembalistom M. Lazarjem. Je solist ansamblov Percussion Plus ter Studia za tolkala koncertira po Evropi, Kanadi in ZDA. Solistično nastopa z najpomembnejšimi slovenskimi in hrvaškimi simfoničnimi in komornimi orkestri ter Big Bandi. Krstno je izvedel okoli 50 skladb domačih in tujih avtorjev, sodeloval je pri 19 diskografskih izdajah. Je dobitnik številnih glasbenih in pedagoških nagrad (Škerjančevo priznanje, plaketa občine Ljubljana - Center, nagrada Milka Trnina, nagrada Hrvaškega glasbenega zavoda, nagrada Fonda Nade Popović-Bukovinac). Sodeluje v žirijah na domačih in mednarodnih tekmovanjih mladih glasbenikov (TEMSIG, Krško, Nova Gorica, Limoges, Bayreuth, Riga). Predseduje Glasbenemu društvu Saksofonija, ki je poleti 2006 gostilo 14. svetovni kongres saksofonistov, od 2002 do 2006 je predsedoval Zvezi glasbene mladine Slovenije. Solist, raziskovalec in pedagog Claude Delange je eden vodilnih mojstrov saksofona tega časa in nedvomno eden izmed najvidnejših francoskih saksofonistov. Je izvrsten interpret klasičnih del, spodbuja pa tudi sodobno ustvarjalnost. Sodeloval je z znanimi sodobnimi skladatelji, kot so L. Berio, P. Boulez, T. Takemitsu in A. Piazzolla. Veliko se posveča tudi promociji del še neuveljavljenih mladih skladateljev. Od leta 1986 sodeluje v ansamblu Intercontemporain, kot solist pa nastopa z uglednimi svetovnimi orkestri in sodeluje z vrhunskimi dirigentskimi imeni. Pogosto se udeležuje uveljavljenih festivalov. Leta 1988 je bil imenovan za profesorja na Državnem konservatoriju za glasbo v Parizu, kjer je ustanovil enega svetovno najuglednejših razredov saksofona. Trenutno je kurator zbirke publikacij Henri-Lemoine v Parizu. Kot vodilni umetnik prestižne znamke pihalnih inštrumentov Selmer Paris že dobri dve desetletji sodeluje pri razvoju in promociji njenih saksofonov. Jean-Denis Michat je iz saksofonske igre diplomiral na Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris (CNSM de Paris), prav tako pa tudi iz kompozicije, analize, zgodovine glasbe in novih tehnologij. S petindvajsetimi leti je bil izvoljen za profesorja saksofona na Conservatoire National de Région de Lyon in kasneje še za profesorja asistenta na CNSM de Paris. Njegovi študentje prihajajo z Japonske, iz ZDA ter iz cele Evrope. Za študente saksofona in pedagoge vodi seminarje, predava na poletnih šolah, je član žirij na mednarodnih tekmovanjih ter na sprejemnih izpitih na CNSM de Paris. Kot solist z orkestrom (simfoničnim, godalnim ali pihalnim) nastopa v Eropi, Kanadi in Aziji. Koncerti J.-D. Michata so prepoznavni po kakovostni izvedbi priredb klasičnih del, saj namenja veliko pozornosti transkripcijam tega dela glasbene literature. Kot vodilni umetnik sodeluje pri razvoju in promociji saksofona japonskega proizvajalca Yanagisawe. Uveljavlja se tudi kot skladatelj. Njegova dela so bila izvedena z različnimi orkestri med drugim tudi z Orkestrom slovenske policije na 14. svetovnem kongresu saksofonistov v Ljubljani. Rok Volk (1983, Maribor) je po zaključeni umetniški gimnaziji v Mariboru študij nadaljeval na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Med letoma 2004 in 2006 se je dodatno izpopolnjeval v Parizu (Conservatoire National de Region de Paris in Conservatoire National de Region de Cergy-Pontoise). Leta 2003 je prejel študentsko Prešernovo nagrado za nastop s simfoničnim orkestrom ljubljanske Akademije za glasbo, kjer je leta 2007 z odliko diplomiral. Pogosto se udeležuje tako mednarodnih kot tudi državnih tekmovanj, na katerih prejema najvišje nagrade. Specializacijo opravlja pri rednem prof. Matjažu Drevenšku. Deluje tudi kot profesor saksofona ter koncertira solistično in v komornih zasedbah. Janez Uršej (1989, Velenje) je letos zaključil umetniško gimnazijo v Velenju in uspešno opravil maturitetni izpit iz saksofona pri profesorju Gorazdu Topolovcu. Sprejemne izpite je opravljal na Privatuniversität na Dunaju. Udeležuje se številnih državnih in mednarodnih tekmovanj, kjer dosega visoke rezultate. Sodeluje tudi v pihalnih orkestrih (leta 2005 je s Slovenskim Mladinskim pihalnim orkestrom tekmoval v Schladmingu) in je član Pihalnega orkestra Premogovnika Velenje. Poleg klasičnega saksofona, ga zanima tudi jazz. Pogosto se udeležuje tudi seminarjev jazz saksofon. Vstopnine ni! Program: Solist: Janez Uršej André Waignein: Deux mouvements za alt saksofon in pihalni orkester Solist: Rok Volk Milko Lazar: Koncert za bariton saksofon in pihalni orkester (krstna izvedba) Solist: Matjaž Drevenšek Jean-Denis Michat: L'éveil za saksofon in pihalni orkester Solist: Jean-Denis Michat John Williams/Jay Bocook: Escapades iz filma Catch Me If You Can za alt saksofon in pihalni orkester Solist: Claude Delangle |