|
|
Beograjski klavirski duo in Beograjska tolkalca Daniela Bratković, Janko Đoković , klavir Srđan Palačković, Ivan Marjanović, tolkala
14. januar 2011 ob 20.15
Pianista Danijela Bratković in Janko Đoković muzicirata kot Beograjski klavirski duo od leta 1997. Začetki njunega sodelovanja segajo v študijska leta na Univerzi glasbene umetnosti v Beogradu, duo pa sta osnovala v okviru predavanj za komorno igro v razredu profesorice Ingrid Rajić. Oba sta na tej univerzi opravila tudi podiplomski študij. Znanje poglabljata na mojstrskih tečajih in se redno udeležujeta tekmovanj, kjer sta že večkrat potrdila uspeh, saj sta prejela vrsto prvih nagrad in pohval. Koncertna pot ju je popeljala na številne odre po Evropi in tudi po Združenih državah Amerike. V Srbiji sta nastopila v vseh najpomembnejših kulturnih ustanovah, aktivno sta vpeta tudi v beograjsko glasbeno sceno, kjer redno koncertirata. Navdušila sta na zaključnih koncertih na tekmovanjih v Rimu (Italija), San Sebastianu (Španija) in v New Yorku (ZDA), kjer sta maja leta 2010 osvojila prvo mesto in se predstavila v tamkajšnji sloviti dvorani Carnegie. Odmeven je bil njun koncert v Washingtonu leta 2008. Nad njuno igro je navdušena tudi kritika. V Srbiji so ju razglasili za »najboljši srbski klavirski duo«. Pianist Paul Gulda, profesor na Dunajski univerzi, je o njiju napisal: »Beograjski klavirski duo sem poslušal na koncertih, tekmovanjih in mojstrskih tečajih. Njuna predanost, moč glasbenega izraza in tehnične sposobnosti ustvarijo enkratno glasbeno doživetje.«
Beograjska tolkalca sta začela skupaj nastopati leta 1997. Duo sta ustanovila, da bi ponudila glasbo, ki je ne slišimo pogosto. Izvajata širok repertoar tujih in domačih skladateljev, tako izvirna sodobna dela kot tudi priredbe številnih skladb mojstrov različnih slogovnih obdobji. Koncertna pot dua se je pričela v letu 2000, ko se je predstavil na številnih koncertih v Srbiji in Črni Gori in izdal promocijsko zgoščenko. Od takrat redno muzicira doma in na tujem. O njegovem delovanju je RTV Beograd posnel dokumentarec, ki je gostoval na mnogih filmskih festivalih in prejel tudi nagrade.
Zgodovina tolkal je najdaljša med vsemi glasbili, saj sega v čas prvih človeških civilizacij. So med najbolj splošnimi glasbili, ki jih najdemo pri vseh kulturah sveta. Glasbena ustvarjalnost je skozi zgodovino vlogo tolkal potisnila v stran, saj z izjemo simfoničnih oziroma orkestrskih del tolkal v umetni glasbi skorajda ne zasledimo. To traja vse do 20. stoletja, ko so z nastopom moderne in avantgardizma tolkala doživela preporod. Njihove značilnosti so bile primerne za ustvarjanje zvočne slike in vzdušja, ki odražajo razgiban sodoben način življenja, čustvovanje … Sodobni skladatelji so tolkalom postavili mesto, sorodno vsem ostalim solističnim glasbilom. Dokazali so, da tolkala niso zgolj ritmična, ampak so glasbila z neskončnimi zvočnimi zmožnostmi. Skladbe poleg virtuoznega učinka ponujajo veliko izvirnih glasbeno-ritmičnih rešitev kot tudi presenetljivo dinamiko in kolorit. Vstopnina: 14 €, 12 € Program:
M. Ravel (1875–1937): Moja mati gos (Ma Mere l'Oye)
M. Ravel: Španska rapsodija (Rapsodie Espagnole)
K. Helweg (1956-): America Fantasy (posvečeno Leonardu Bernsteinu) |
|
|
|