11. mednarodno srečanje saksofonistov v Sloveniji

Mentorji in žirija

Mentorji mednarodne poletne šole saksofona:

Žirija 4. mednarodnega tekmovanja saksofonistov:


Matjaž Drevenšek, umetniški vodja mednarodnega srečanja saksofonistov v Sloveniji

Matjaž Drevenšek, izredni profesor za saksofon na Akademiji za glasbo v Ljubljani, solist in komorni glasbenik, član Zagrebškega kvarteta saksofonov, jazz septeta Saxofakind ter različnih drugih zasedb, nastopa po Evropi, Kanadi in ZDA. Kot solist nastopa z Orkestrom Slovenske in Mariborske filharmonije, Komornim godalnim orkestrom Slovenske filharmonije, Zagrebško filharmonijo, Simfoniki in Big bandom HRT, Zagrebškimi solisti itd., je dobitnik številnih glasbenih nagrad in priznanj. Sodeluje v žirijah na domačih in mednarodnih tekmovanjih mladih glasbenikov (TEMSIG, Krško, Nova Gorica, Limoges, Bayreuth, Riga). Krstno je izvedel okoli 50 skladb domačih in tujih avtorjev, sodeloval je pri 17 diskografskih izdajah, predseduje Glasbenemu društvu Saksofonija, ki je poleti 2006 gostilo 14. svetovni kongres saksofonistov, predsedoval pa je tudi Zvezi glasbene mladine Slovenije.

nazaj na vrh strani >>
nazaj na uvodno stran >>

Marcus Weiss

Marcus Weiss se je rodil v Baslu v Švici. Na tamkajšnji Visoki šoli za glasbo (Hochschule für Musik Basel) je študiral pri Iwanu Rothu, v Chicagu pa s Fredom Hemkejem (Northwestern University). S številnimi krstnimi izvedbami skladb je Weiss odigral osrednjo vlogo pri širitvi repertoarja za saksofon. Marcus Weiss pogosto izvaja krstne izvedbe skladb in se zato uvršča med osrednje saksofoniste, ki pospešujejo nastanek in širitev repertoarja za saksofon. Izvaja dela skladateljev, kot so: Apergis, Baltakas, Cage, Clementi, Furrer, Gervasoni, Globokar, Hidalgo, Hosokawa, Jarell, Kyburz, Kôndô, Lachenmann, Lang, Netti, Pauset, Rihm, Sciarrino, Sharp, Sotelo, Zimmermann in drugi. Nastopa tako v komornih sestavih, kot tudi z orkestri, s katerimi veliko gostuje v tujini. Ustanovil je dve komorni zasedbi 'Xasax' in 'Trio Accanto'. Z dunajsko zasedbo 'Klangforum' sodeluje kot solist in kot član orkestra, poleg tega igra tudi v drugih ansamblih, kot sta 'Recherche' in 'Ansambel Modern'. Trenutno razvija dva različna projekta. Z violistom Garthom Knoxom delata na obširnem improvizacijskem projektu, v sodelovanju z Eksperimentalnim studiem nemške radijske postaje Sudwest-Rundfunk. Z Dominque Vellard in Raitis Grigallis, pevkama srednjeveške glasbe pa se že dve leti posvečajo razvoju novega ansambla, Tria Neuma. V skladbah saksofon prevzame instrumentalni del v polifoničnih duih in triih. V zasedbo bodo poskušali vnesti tudi nekaj sodobne glasbe, za katero bo poskrbel Marcus Weiss. Od leta 1995 Marcus Weiss poučuje komorno glasbo na Visoki šoli za glasbo v Baslu. Avgusta leta 2006 se je kot gostujoči profesor udeležil poletne šole za sodobno glasbo v Darmstadtu.

nazaj na vrh strani >>
nazaj na uvodno stran >>

Jasper Blom

Jasper Blom je eden vodilnih tenorskih in sopranskih saksofonistov mlajše generacije nizozemskih jazz glasbenikov in eden najbolj vsestranskih glasbenikov v Beneluksu. Študiral je z Daveom Liebmanom, Bobom Brookmeyerjem, Herbom Gellerjem, Joejem Lovanom in drugimi ter nastopal z Leejem Konitzem, Chetom Bakerjem, Natom Adderleyjem, Bobom Brookmeyerjem, Georgeom Dukeom, Randy Crawford, Davidom Liebmanom, Conradom Herwigom in drugimi svetovno znanimi glasbeniki.
Dvakrat je dobil evropsko jazz nagrado in igral na večjih jazz festivalih po Evropi, Aziji, Karibih in Kanadi ter po evropskih in ameriških klubih. Kot vodja ansambla je posnel pet zgoščenk z različno glasbo, od energičnega hardbopa do improvizacijske glasbe. Blom uči jazz saksofon na amsterdamskem konservatoriju, igra in komponira pa tako sodobno improvizirano glasbo kot jazz. V različnih glasbenih sestavih ga je moč redno slišati na Nizozemskem in po Evropi.Je prvi mož tria Red, Yellow & Blue, v katerem sta tudi bobnar Martijn Vink in basist Frans van der Hoeven, ki združuje akustični jazz in elektronsko glasbo (www.red-yellow-blue.com). S pianistom Harmenom Fraanjeom in svetovno znanim basistom Heinom van de Geynom ima akustični trio, z newyorškim pianistom Davidom Berkmanom pa vodita kvartet Dialect, v katerem so sodelovali tudi Tom Rainey, Matt Wilson in Ed Schuller.
Z vrhunskim kitaristom Jessejem van Rullerjem, dobitnikom Monkove nagrade, vodita kvartet, v katerm je tudi Willie Jones III. Blom je tudi član več zasedb, med katerimi so European Quintet italijanskega pianomaestra Enrica Pieranuzzija, sekstet nizozemskega bobnarskega veterana Pierra Courboisa, improvizacijski big band Tetzepi, Big Bizar Habit Marca van Vugta, zasedba Fernanda Lameirinhasa, Grote Brokken glasbenice Corrie van Binsbergens in mnogi drugi.

nazaj na vrh strani >>
nazaj na uvodno stran >>

Dragan Sremec

Dragan Sremec je diplomiral iz dirigiranja v razredu prof. Igorja Gjadrova in saksofon v razredu prof. Jospia Nochte na Glasbeni akademiji v Zagrebu. Pri prof. J. Nochte je zaključil tudi podiplomski študij saksofona. Kot štipendist francoske vlade in fundacije Iva Pogorelića se je dodatno izobraževal v Parizu pri prof. Danielu Deffayetu, kot štipendist Fulbrightove fundacije pa pri dr. Eugeneu Rousseau.
Kot solist - saksofonist je prejemnik številnih nagrad in priznanj, z Zagrebškim kvartetom saksofonov je osvojil več nagrad (Milka Trnina, Judita, nekajkrat so osvojili nagrado Porin - za najboljše diskografske dosežke).
Dragan Sremec nastopa po vsej Evropi, nekajkrat je gostoval v Severni Ameriki. Kot solist je sodeloval s številnimi priznanimi orkestri (Zagrebška filharmonija, Simfonični orkester HRT, Zagrebški solisti, Orkester Slovenske filharmonije, Orkester HRM, ansamblel Cantus, Emory Wind Ensemble, U. S. Navy Band) in dirigenti (Kazushi Ohno, Pavle Dešpalj, Klaus Arp, Alun Francis, David Itkin, Boris Papandopulo, Vjekoslav Šutej, Berislav Šipuš, Igor Gjadrov, Ralph Gambone, Mladen Tarbuk, Marko Letonja…). Nastopil je tudi s saksofonistoma Claudeom Delangleom in Eugeneom Rousseaujem, s pianisti Itamarom Golanom, Đorđem Stanettijem in Kari Miller, z velikim številom vodilnih hrvaških glasbenikov, priznani hrvaški skladatelji pa so mu posvetili skladbe.
Kot dirigent je dobitnik številnih nagrad na tekmovanjih na območju bivše Jugoslavije. Dirigiral je Zagrebško filharmonijo, Simfoničnemu orkestru HRT, Dubrovniškemu simfoničnemu orkestru, ansamblu Dubrovniškega festivala, Zboru HRT, Zboru Ivana Gorana Kovačića in Orkestru Hrvaške vojske. Je redni profesor na Glasbeni akademiji Zagreb. Dragan Sremec je član žirij na številnih domačih (hrvaških) in mednarodnih tekmovanjih (TEMSIG, Krško, Nova Gorica, Riga, Granges les Valence).

nazaj na vrh strani >>
nazaj na uvodno stran >>

Lev Pupis

Lev Pupis je po zaključenem šolanju na Srednji glasbeni šoli v Ljubljani in maturi na gimnaziji odšel na študij saksofona na Univerzo za glasbo na Dunaj, kjer je v razredu prof. Vrhovnika leta 1998 z odliko diplomiral. Med leti 2000-03 je bil na študiju saksofona v Parizu, kjer je diplomiral na Visoki stopnji v razredu prof. J. Y. Fourmeauja (Premier Prix) in uspešno opravil še specializacijo pri prof. Vincentu Davidu. V času študija je prejel več nagrad na domačih in tujih glasbenih tekmovanjih ter se s samostojnimi recitali ali pa v komornih sestavih predstavil občinstvu na Dunaju, v Skopju, Parizu, Ljubljani, Aveiru, Zagrebu in Valenciji.
Kot solist z orkestrom je koncertiral v dunajski radijski hiši, kjer je izvedel Scaramouche Dariusa Milhauda.
Kot orkestrski glasbenik sodeluje s priznanimi simfoničnimi orkestri, kot so: Mozarteum orkester iz Salzburga, Radijski simfonični orkester z Dunaja, RTV Slovenija, Orkester Slovenske filharmonije, Orkester Slovenske vojske... Poleg solistične in komorne glasbene aktivnosti, deluje tudi kot glasbeni pedagog in poučuje saksofon na srednjih glasbenih šolah v Ljubljani in Celju, več let pa deluje tudi kot mentor na poletni šoli za saksofon v Novi Gorici, kjer je bil v letu 2006 tudi umetniški vodja. Je član in soustanovitelj glasbenih zasedb (ansambel »4Saxess«, tria »Ad Libitum« in dua »Sax.org«). V letu 2005 je Lev Pupis na Univerzi za glasbo na Dunaju z odliko opravil magistrski študij in prejel naziv »Magister Artium«. V letu 2006 pa je kot solist ali komorni glasbenik izvedel kar 7 slovenskih glasbenih novitet (Firšt, Mlakar, Solovera, Šenk, Pupis).
Kot solist z orkestrom se je predstavil tudi v okviru 14. Svetovnega kongresa saksofonistov v Ljubljani, kjer je skupaj s svetovno priznanim solistom Jean-Yves Fourmeaujem premierno predstavil Firštov Koncert za dva saksofona in godalni orkester. V novembru 2006 je kot solist nastopil z orkestrom KOS (Komorni orkester solistov), kjer je skupaj s flavtistom Matejem Zupanom premierno izvajal Firštov Concertino za flavto, saksofon in orkester. Lev Pupis opravlja 2. letnik specialističnega študija saksofona na Akademiji za glasbo v Ljubljani, pod mentorstvom prof. Matjaža Drevenška.

nazaj na vrh strani >>
nazaj na uvodno stran >>

Zoltan Peter, korepetitior

Pianist Zoltan Peter se je rodil v Vojvodini (Srbija), srednjo glasbeno šolo je končal v Subotici, visokošolski študij pa je nadaljeval v razredu prof. Arba Valdme na Akademiji umetnosti v Novem Sadu. Študij klavirja je zaključil na Akademiji za glasbo v Ljubljani.
Kot solist, komorni glasbenik ter klavirski spremljevalec mnogih vrhunskih glasbenikov mlajše in starejše generacije je nastopal v Sloveniji in tujini. Gostoval je v Italiji, na Madžarskem, na Hrvaškem, v Srbiji in Črni Gori, v Makedoniji, v bivši Sovjetski zvezi, v Nemčiji, v Švici in tudi na mnogih festivalih sodobne glasbe tako v Sloveniji kot na tujem.
Kot solist je sodeloval s raznimi orkestri in pod vodstvom številnih dirigentov: Igor Gjadrov, Simon Robinson, Berislav Skenderović, Elvira Huszar, Hermann Ostendarp, Guido Mancuzzi, George Pehlivanian in drugi.
Večkrat so ga radijske hiše povabile k sodelovanju, za njih je posnel številne skladbe (RTV Slovenija, RTV Beograd, RTV Novi Sad in HRT). Med njegove uspehe velja omeniti tudi osem posnetih zgoščenk s solistično in komorno glasbo za Založbo kaset in plošč RTV Slovenija in druge. Njegovo najnovejšo zgoščenko 'Con passione' z deli Škerjanca je posnel lani, izšla je za ZKP RTV Slovenija.
Velja za pianista z obsežnim repertoarjem poustvarjanja tako na področju komorne kot tudi solistične glasbe, zato pogosto sodeluje na domačih in mednarodnih mojstrskih tečajih in tekmovanjih. Poleg koncertne in pedagoške dejavnosti vodi tudi seminarje za učence, učitelje klavirja in klavirske spremljevalce v Sloveniji in na tujem.

nazaj na vrh strani >>
nazaj na uvodno stran >>

Claude Delange, predsednik žirije

Claude Delange, solist, raziskovalec in pedagog, je eden največjih sodobnih saksofonistov, mojster francoskega saksofona. Kot nadarjeni interperet klasičnih del je bogatil repertoar, ustvarjalnost pa vzpodbujal v sodelovanju z najbolj znanimi skladatelji, kot so L. Berio, P. Boulez, Toru Takemitsu, A. Piazzolla. Promovira tudi dela mladih skladateljev. Od 1986 je povabljeni saksofonist v Ensemble Intercontemporain, kot solist pa nastopa z uglednimi orkestri (London BBC, Radio France, Finski radio, WDR Kologne, Kerlin Philharmonic, Kioi Tokyo) in sodeluje z D. Robertsonom, P. Eoetvosom, K. Nagano, E. P. Salonen, Muing Wung Chungom, G. Bernsteinom in mnogimi drugimi dirigenti. Vabijo ga na uveljavljene festivale kot so Zagrebški bienale, Presences na francoskem radiu in festival Musica Nova. Salzburški festival Musica ga je nedavno povabil k svetovni premieri programa »Tango Futur«, ki je bil kasneje izveden na Festival Aix en Musique in gledališču Palais Royal v Parizu. Ko si je pridobil nekaj izvrstnih Premier Prix na Conservatoire National Superieur de Musque v Parizu, je bil 1988 imenovan za profesorja, kjer je ustanovil najbolj ugleden saksofonski razred. Trenutno je kurator zbirke publikacij Henri-Lemoine v Parizu. Po končanem poglobljenem preučevanju posebne saksofonske akustike na univerzi Paris II »Laboratorique d'Acoustique Musicale«, je Delange začel svoje dolgo in bogato sodelovanje s Selmer Paris.

nazaj na vrh strani >>
nazaj na uvodno stran >>

Janez Matičič

Janez Matičič se je rodil 3. 6. 1926 v Ljubljani. Pri šestih letih je začel študirati igranje violine, kasneje pa tudi klavir. Prvo skladbo je napisal pri 14. letih in od takrat se je posvečal skladanju. Po Srednji glasbeni šoli je nadaljeval študij na Akademiji za glasbo v Ljubljani: kompozicijo je študiral pri profesorju L. M. Škerjancu, dirigiranje pa pri prof. Danilu Švari in klavir pri prof. Antonu Troštu. Diplomiral je leta 1950/51. Najprej se je zaposlil na Srednji glasbeni šoli, kjer je poučeval harmonijo, kontrapunkt in oblikovslovje. Poleg tega je deloval tudi kot profesor klavirja na Akademiji za glasbo. Leta 1959 je odšel na izpopolnjevanje v Paris. Mentorica za kompozicijo je bila skladateljica Nadja Boulanger (1959 - 1961). Od leta 1962 pa do 1975 je sodeloval v glasbeno-eksperimentalni skupini 'Groupe de Recherches Musicales', ki je delovala v okviru francoskega Radia pod vodstvom Pierra Schaefferja na področju elektroakustične glasbe. Od leta 1984 je na Oddelku za muzikologijo na Filozofski fakulteti v Ljubljani poučeval predmet Glasbena analiza (Harmonsko-oblikovna analiza). Po letu 1987 je odšel ponovno v Pariz, kjer je poučeval klavir na različnih tamkajšnjih glasbenih konservatorijih. Od leta 2001 je član slovenske 'Akademije znanosti in umetnosti'.
Kot skladatelj se je uveljavil na različnih glasbenih področjih: na orkestrskem in komornem. Njegova pomembnejša dela obsegajo tako skladbe za klavir (4 sonate, 2 suiti, 20 koncertnih etud, 3 etude za levo roko, 'Palpitations', 'Intermittences', 'Resonances', 'Toccata-fantazija', 'Miniaturne variacije' in 'Gemini za dva klavirja) kot tudi komorna ('Poeme lyrique', 'Sinteze' in 4 Uspavanke vse tri za violino in klavir, Godalni kvartet, 'Memory' za kvartet saksofonov, 'Repliques' za alt saksofon in klavir, 'Canto rapsodico' za klarinet in klavir, 'Prolog za 10 trobil, 'Geode' za klavir in tolkala). Na področju orkestrske glasbe so najbolj opazne: 2 simfoniji (1954 in 1999), 'Trans…', suita za godalni orkester, 2 Koncerta za klavir in orkester, Koncert za violino in orkester ter Koncert za violončelo in orkester. Posvečal se je tudi ustvarjanju elektroakustične glasbe izmed katerih bi izpostavili: 'Oscilacije', 'Tri vizije', 'Forme', 'Fuzije' in 'Kozmofonija' za klavir in magnetofonski trak.
Prejel je številne nagrade za glasbena dela. Leta 1962 je dobil nagrado za 'Sonato št. 1' v Monaku na tekmovanju 'Prince Rainier de Monaco', leta 1966 ga je nagradil Radio Beograd za skladbo 'Resonance za klavir', nato v Parizu leta 1969 za skladbo 'Sinteze' za violino in klavir na 'Prix du merite culturel et artstique'. Za 'Koncert za violino in orkester' je prejel Prešernovo nagrado. Letos pa se mu je Slovenija še dodatno poklonila in ga nagradila s Prešernovo nagrado za življenjsko delo.

nazaj na vrh strani >>
nazaj na uvodno stran >>

Pavle Merkù

Pavle Merkù (12. julij 1927, Trst) je diplomiral iz slovanske filologije (Ljubljana, 1950) in doktoriral iz literarnih ved (Rim, 1960). Violine se je učil pri očetu in pri Cesareju Barisonu, kompozicije pa pri Ivanu Grbcu in Vitu Leviju, ki sta oba bila učenca Antonia Smareglie.
Učil je literarne predmete v slovenskih šolah v Ljubljani in Trstu (1950-1965), delal je kot glasbeni konzulent in kritik (1953-1965), bil je odgovoren za glasbene sporede ter sodelavec za kulturne sporede (1965-1987) pri regionalnem sedežu za Furlanijo - Julijsko krajino italijanske Radiotelevizije (RAI) v Trstu.
Pisal je komorno in simfonično glasbo, pozornost pa je posvetil predvsem vokalu samemu ter vokalu z instrumentalno spremljavo. Napisal je kantate za solistične glasove in/ali zbor ter instrumentalne skupine ali orkester; opero Kačji pastir, ki je bila uprizorjena v tržaškem gledališču G. Verdi (1976) in v mariborski Operi (1985-1986). Izpod njegovega peresa so nastale številne zborovske skladbe na grško, latinsko, nemško, slovensko, italijansko, furlansko in sardinsko besedilo; za zbor in za solistične glasove z instrumentalno spremljavo je priredil slovenske in italijanske ljudske pesmi, posebno pozornost je posvetil otroškim glasovom.
Njegova dela so izvajali na vseh celinah. Leta 1971 je prejel nagrado Prešernovega sklada za Violinski koncert. Slovenska akademija znanosti in umetnosti ga je leta 1985 izvolila za dopisnega člana. Leta 2001 je prejel prvo Štrekljevo nagrado 'za izjemne dosežke na področju zbiranja in ohranjanja slovenskega ljudskega izročila v besedi in pesmi.' Takratni predsednik RS Milan Kučan ga je odlikoval s srebrnim Častnim znakom Svobode Republike Slovenije (2002). Imenovan je bil za rednega člana 'Deputazione di storia Patria' za Furlanijo Julijsko krajino. Lansko leto mu je Društvo Slovenskih skladateljev podelilo Kozinovo nagrado za vrhunske dosežke za zaokrožen skladateljski opus. Njegova glasbena govorica raste iz poznoromantične šole, ki se kasneje odpre novim izkustvom ter sledi predvsem zgledu D. Šostakoviča in drugim iz dunajske šole, zaradi česa se proglaša za neoekspresionista. Etnomuzikološke raziskave, ki jih je opravljal v slovenskem in italijanskem prostoru od leta 1965 dalje, so obogatile njegovo izrazno paleto.

nazaj na vrh strani >>
nazaj na uvodno stran >>